Adrenalinski dan v Bovcu (zip line & rafting)

Bovec je zagotovo eden najlepših krajev v Sloveniji. Skrit med gorami ponuja nekaj najbolj osupljivih razgledov, na Sočo naprimer. Adrenalinskim turistom predstavlja obvezno točko, če potujejo tod mimo. Tudi ob mojem obisku Bovca je bilo slišati vseh jezikov več, kot pa sovenščine, kar je še potrdilo mojo domnevo, da je Bovec dosti bolj priljubljen, kot bi si morda mislili. Vseeno pa ne govorimo o množičnem turizmu, temveč o ljudeh, ki cenijo stik z naravo.

V Bovec sem se namenila na adrenalinsko pustolovščino. Če sem natančnejša, kar dve v enem dnevu. Aktivni planet Bovec je ponudnik zares izvrstnih doživetij, ki jih najdete tudi v ponudbi SelectBox darilnih paketov. So prvi, ki so v Bovcu postavili zip line, še vedno pa imajo najhitrejše in najdaljše spuste. Ponujajo celo paleto adrenalinskih aktivnosti, tako da se v Bovcu v družbi Aktivnega planeta ne boste nikoli dolgočasili!

Screenshot 2019-01-05 at 19.59.20

Zip line, pet spustov po jeklenici

Začne se v dolini, že na vratih agencije Aktivni planet – navihan pozdrav, dve šali in čisto resen prevzem opreme za spust po jeklenici. Opreme je kar nekaj, saj je najprej poskrbljeno za varnost, šele nato za zabavo. Poduki o varnem pristopanju k adrenalinskim aktivnostim so stalnica, kateri vodniki dajo res veliko poudarka, saj sem jih v tem dnevu slišala kar precej.

Ko ima vsak svojo opremo (pas, čelada, rokavice, karabini in vrvi), nas posedejo v terence, katerim se vidi, da se cele dneve vozijo po kamnitih in strmih poteh, so namreč pravi »borci«, neumorni in glasni. Dekle nas nič ne »špara«, in tako se adrenalinski dan začne že s terensko vožnjo. Po približno pol ure prispemo na izhodiščno točko za spuste. Zdi se, da smo res kar visoko in zdaj se mi še sanja ne, kakšen dan me čaka. Z zip lineom se ne spuščam prvič, a na teh jeklenicah še nisem bila. Od izhodišča do prve vrvi se sprehodimo po strmem terenu in se ustavimo na prvi točki – testni jeklenici. Tukaj si vodnik vzame kar nekaj časa, da nam razloži potek vseh spustov, pove kako reagirati v vseh možnih scenarijih in da vsakemu priložnost, da se nekajkrat spusti po testni jeklenici in pridobi občutek za prave spuste, ki sledijo.

Screenshot 2019-01-05 at 19.59.36

Ko smo vsi pripravljeni na pravo pustolovščino, se odpravimo do izhodišča prve jeklenice. Čaka nas pet spustov, najvišji je visok okoli 200m, najdaljši dolg 700m, največja hitrost, ki jo doseže človek s povprečno telesno težo pa je 60km/h. Roli in Andrej (vodnika) nam še enkrat razložita, kako naj se spustimo po jeklenici in potem se Roli veselo »od-zipa« naprej, da nas bo sprejel na drugi strani. In gremo, eden za drugim. Preden se vsakdo izmed nas spusti, Andrej še enkrat preveri vso opremo in nas pošlje dogodivščini naproti.

Spust je tako kot vsaka zares enkratna stvar – težko jo je opisati z besedami. Treba jo je doživeti. Veter močno piha pri tej hitrosti in oči se mi takoj začnejo solziti. Vendar pa je ves čas prisoten občutek svobode in prijetnega adrenalina. Sicer nisem ravno plašna pri tovrstnih podvigih, a neka zdrava mera strahu je vedno prisotna. Takoj, ko sem v zraku, pa tudi ta mine. Prevzame me pogled na čudovito naravo in vrhove smrek, ki tako hitro bežijo pod mojimi nogami. Od daleč opazujem Rolija na pristanku in čakam, da mi da znak za zaviranje. Kot nas je naučil, na njegov znak z desno roko nežno podrsam po jeklenici (seveda imamo rokavice) in se počasi začnem ustavljati ter varno sestopim s prve jeklenice. Juhu, komaj čakam še naslednje štiri!

Screenshot 2019-01-05 at 23.54.08

Teren, ki ga je treba prehoditi med vstopnimi točkami posameznih jeklenic, je precej strm. Ker je prejšnji dan deževalo, je zemlja namočena, listje pa spolzko. Pri taki hoji navzdol se morajo noge še posebej potruditi, zato vam toplo priporočam, da ste obuti v pohodne čevlje in imate neko splošno fizično kondicijo. V nepravilni obutvi vaši gležnji in kolena verjetno ne bodo skakali od veselja.

Sledi drugi spust, tokrat v tandemu. Gre namreč za najpočasnejšo jeklenico, zato je čas za nekaj dodatne zabave in povečano težo – dva v enem torej! Tudi ta spust je zabaven in sploh drugačen, saj ima vsak od tandema svojo nalogo – sprednji mora na svojih nogah nositi še težo partnerjevih nog; zadnji pa mora pred sestopom zavirati za oba. Sledijo še naslednji trije spusti, vsak drugačen, vsak poseben na svoj način. Svoboda, lahkotnost in sproščenost se z vsakim spustom povečujejo in ko sestopim z zadnje jeklenice, se počutim že čisto domače pod vso opremo in obdana z zvoki zip line-a.

Rafting na kristalno čisti Soči

Ravno malo zadiham od ene dogodivščine in že hitim drugi naproti. Čas je za rafting! Zopet nas pred agencijo pobere osebje, tokrat s kombijem in nas odpelje v »bazo«, kjer dobimo vso potrebno opremo (neopren, čevlje, vetrovko, rešilni jopič in čelado). Pri raftingu nas je več, tudi vodnikov je več. Delujejo zelo dobro organizirani in so predvsem ves čas pozorni na našo varnost.

Preoblečemo se v kopalke in neoprenska oblačila ter smuknemo v napihnjene rafte. Tudi tokrat imamo angleško govorečega vodnika, saj sva midva edina Slovenca na današnji ekspediciji. Občudujem reko in zavrnem povabilo na skok v ledeno Sočo. Ne, ni še čas za mraz. Veslamo po mirnem delu reke in se učimo timskega dela in enakomernih zavesljajev. Vsake toliko nas vodnik nalašč zapelje na kakšno skalo, ki štrli iz reke in tako poskrbi za dodatno vznemirjenje. Pridemo tudi do malce hitrejših delov Soče, a še vedno so zelo mirni.

Screenshot 2019-01-05 at 23.54.59

Na lepem se ustavimo pri visokih skalah, ki gledajo iz vode. Vodniki obrnejo nekaj raftov in nam pripravijo tobogan! Oh, zdaj se bom pač morala vreči v ledeno mrzlo Sočo, ni druge. Splezam na visoko skalo in poslušam navodila, kako se moram spustiti po inproviziranem toboganu, da bom lepo zdrsela v vodo, ne pa se odbijala kot žogica. Preden se zavem, imam glavo že v ledeni vodi, takoj za njo pa ves trup. Rešilni jopič me takoj dvigne na površino, jaz pa lovim sapo od temperaturnega šoka. Šele ko sem v vodi začutim, da ima Soča kar močen tok, pa čeprav izgleda čisto mirna. S šklepetajočimi zobmi zaplavam do obale in poskusim s sebe stresti čim več vode. Sonce me začne hitro sušiti in greti, še sreča, da je sončen dan.

Screenshot 2019-01-05 at 23.54.27

Spet odraftamo dalje, se vmes pogovarjamo o Soči, tukajšnjem dogajanju v času prve svetovne vojne in drugih dogodkih, ki so kakorkoli zaznamovali reko in okolico. Potem pridemo do približno 10 metrov visoke skale in se pri njej ustavimo. Vodnik se namuzne in pravi, če gremo skočit. Od tukaj? Ne, ni govora, ta pa je zame že prehuda. Kar nekaj drugih sotrpinov pa se opogumi, zleze na vrh skale spretno kot bi zlezel pajek in v velikem čofu skoči v vodo. Nekateri si na vrhu premislijo in tresoč se zlezejo s skale. Tak skok zagotovo ni za vsakogar, a tisti ki skočijo, se zagotovo zelo zabavajo. Ena izmed članic našega rafta priplava mimo in poskuša zlesti nazaj v raft. To je kar zahtevna naloga, zato jo primem za vrh rešilnega jopiča in jo potegnem nazaj v raft, kot nam je vodnik prej pokazal.

Po dobri uri na vodi se bližamo koncu našega druženja s Sočo. Na koncu še s skupnimi močmi zvlečemo raft iz vode in ga nad glavo odnesemo do kombija. Utrujena, a nadvse zadovoljna z dnevom se zleknem na sedeže avtomobila in uživam v pokrajini, po kateri se vozimo. To je bil en zares čudovit, pustolovski in adrenalinski dan!

Darilni paketi SelectBox združujejo samo izbrane ponudnike in najbolj izvirne ideje za obdarovanje. Med njimi je Aktivni planet Bovec, katerega ponudbo si oglejte TUKAJ >>

Screenshot 2019-01-05 at 23.54.40

Fotografije so last Aktivnega planeta Bovec

SelectBox je ime za izvirne darilne pakete, ki ponujajo izjemna doživetja in nepozabne izkušnje. Celoten program obsega preko 1800 različnih možnosti, ki jih najdete v 26 različnih darilnih paketih. Vabimo vas k ogledu celotne ponudbe SelectBox, ki jo najdete na spletni strani www.selectbox.si