Prehrana za aktivne

Prehrana je bistven in neločljiv del fitnesa. Nutricionistika postaja vedno bolj kompleksna znanost, s potencialno naraščajočim številom medsebojno izključujočih teorij in mnenj, zato ne iščite končnih odgovorov na vprašanja o tem, katera dieta je najboljša, kdaj se lahko in kdaj se ne sme jesti in podobno. Najpomembnejši dejavnik pri prehrani je namreč naše telo, ki nam na subtilen način da vedeti, kaj mu ustreza. Ker imamo ljudje različna telesa tako v strukturi kot v delovanju, se zato na koncu dneva o tem, kaj je najboljše za telo, odloči vsak sam. To pa ne pomeni, da lahko živimo le od sladkarij – pri fitnesu in pripadajočem življenjskem slogu so bistveni gradniki trud, zmernost ter sposobnost prisluhniti lastnemu telesu. Bližnjic ni.

fithrana1

Ne glede na vse obstajajo osnovni zakoni in smernice za najboljšo prehrano ob vadbi. Formula je preprosta: ob koncu dneva moramo porabiti več energije (kalorij), kot smo je vnesli, če želimo shujšati, in obratno, če želimo pridobiti mišično maso. Količina kalorij, ki jo potrebujemo dnevno, je odvisna od različnih dejavnikov: spola, stopnje aktivnosti, metabolizma posameznika itd.

Človeško telo poleg vode za rast in ohranjanje ravnovesja nujno potrebuje vsa štiri osnovna makrohranila: beljakovine oz. proteine, ogljikove hidrate, maščobe in vlaknine. Vsako izmed naštetih hranil opravlja ali omogoča vitalne procese v organizmu; najboljša dieta je zato tista, ki v telo dovaja uravnoteženo količino vseh makrohranil v zmernih in pogostih obrokih. Priporočljivo je, da zaužijemo 5 do 8 manjših obrokov na dan, da bo telo imelo konstanten dotok energije ter ne bo preobremenjeno s prebavo prevelike količine hrane.

fithrana

Vsa makrohranila pa niso enako kvalitetna za naše telo. Med ogljikovimi hidrati ločimo preproste ogljikove hidrate (sladkorji) in kompleksne (škrob). Škrobi telo oskrbujejo z energijo v zmernih količinah in skozi daljše časovno obdobje, sladkorji pa to storijo hipoma; če telo ne potrebuje vse energije v istem trenutku se odvečni sladkor pretvori v maščobo. V kvaliteti se razlikujejo tudi beljakovine. Največ popolnih virov beljakovin, tj. takih, ki vsebujejo vse telesu potrebne aminokisline, najdemo v mesu in soji. Beljakovine telesu služijo kot gradbeni material, zato so nepogrešljive za vse športnike, pa naj gre za regeneracijo mišic po dolgem maratonu ali pa za željo po mišični rasti. Tudi encimi so v svojem bistvu beljakovine, ki omogočajo homeostatske procese v telesu – med drugim imajo ključno vlogo pri procesu ustvarjanja in razgrajevanja maščobnih celic. Ključni so tudi prebavni encimi katerih pomankanje ali napačno delovanje bi pomenilo, da telo absorbira manjšo količino zaužitih makronutrientov.

fiteating2

Preveč ljudi se z dietami popolnoma odpoveduje maščobam in ogljikovim hidratom, s tem pa pozablja na osnovna dejstva nutricionistike – nenasičene maščobe so nujno potrebuje za uravnovešeno delovanje telesa. Seveda ni zdravo, če je naš jedilnik sestavljen predvsem iz industrijsko proizvedenih in procesiranih jedi, ki poleg praznih kalorij vsebujejo tudi veliko škodljivih aditivov, ne odpovejte pa se občasnim sladolednim in drugim pregreham, saj se moramo ob vsem trudu v telovadnici včasih tudi malo razvajati.

Športna prehrana tudi v darilnih paketih SelectBoxOdlične ideje za darila za rojstni dan in ostale priložnosti. Več kot 400 doživetij

  • Šport za aktivne (Športne dejavnosti za aktivne, vodena vadba ali najem igrišč ter opreme)

Pakete SelectBox z darilnim bonom lahko kupite na www.selectbox.si ali v več kot 140 trgovinah po vsej Sloveniji.

 

 

Latest Comments
  1. Henri
    -